Skip to content

A hibák mérése

Miért?
Csak az tudja úgy megváltoztatni az eljárását, hogy csökkenjen a hibarátája, aki tudja, hogy mennyi hiba lép fel.

A szoftverfejlesztés alatt hibák lépnek fel. Ezek minden fázisban előfordulnak: rosszul értett vagy nem elég világosan megfogalmazott követelmények ugyanúgy hibához vezetnek, mint a hibás implementálás. A végén minden olyasmi hiba, ami ahhoz vezet, hogy a megrendelő olyan szoftvert kap, ami nem felel meg az ő követelményeinek. Az iteratív eljárás és a reflektálás két elem a folyamat javításához vezető úton. Egy olyan mérési értékre van szükségünk, amiből a jobbrafordulás lemérhető, ahhoz, hogy felismerjük, valóban állt-e be javulás.A hibák mérése megszámlálással vagy időszakítással történhet. Amíg a mérési módszer összehasonlítható adatokkal szolgál, addig nem a precizitás lesz előtérben. A több iteráción átívelő fejlődési tendenciának leolvashatónak kell lennie. Továbbá nem az a lényeg, hogy egy adott hibának a felelősét megtaláljuk. Végülis mindegy, hogy ki okozta a hibát, amíg a team tanul belőle és javít a folyamatán.

Mely hibákat kell mérni? Nem azokat a hibákat, amelyek a fejlesztés alatt lépnek fel. Ezeket nem lehet elkerülni, és remélhetőleg oda vezetnek, hogy az iteráció végén egy hibamentes termék kerül kiszállításra. Sokkal inkább azokról a hibákról van itt szó, melyeket az iteráció után a megrendelő ill. a helyettese (pl. product owner vagy a terméktámogatás) jelez. Ezek azok a hibák, amelyek az új követelmények megvalósítását akadályozzák. A mérendő hibák tehát azok, amelyek akkor lépnek fel, amikor az ember azt hiszi, hogy nem is volna szabad létezniük. 😉 Team-től függően kell meghatározni, hogy a folyamatban a team mikor éri el ezt a pontot és kezd szitkozódni, mert már megint egy hiba gátolja az egyéb munkák elvégzését.

Published inPraktikák